El Facebook va néixer l’any 2004 a Harvard com una xarxa social entre els seus estudiants que els permetia contactar i conéixer’s entre ells. De mica en mica la xarxa es va anar ampliant a d’altres Universitats i actualment gràcies a les versions en diferents idiomes abasta tot el món.
La idea original centrada en el món universitari va anar obirnt-se a qualsevol persona amb un mínim coneixement informàtic i un compte de correu web.
Els serveis de Facebook permeten, entre d’altres, buscar i contactar amb persones amb qui haviem perdut el contacte, i intercanviar missatges i fotos. També permet suggerir “amics” als nostres contactes o crear grups per reunir a persones amb interesos comuns.
Aquest sistema de missatges i grups s’ha convertit en una de les eines de major difusió d’informació. Així doncs qualsevol notícia que hi publiquem arribarà al moment a tots els nostres contactes i aquests la poden transmetre a els seus.
A més a més, els grups permeten sondejar tot tipus d’idees o interesos en temes concrets com la necessitat d’un supermercat al poble o l’horari d’emissió d’un programa concret de TV. A més a més el Facebook permet valorar el perfil dels usuaris que s’afegeixen als grups ja que aquest és públic.
Actualment el programa permet obtenir comptes d’usuaris a noms d’empreses amb l’únic requisit de tenir un correu electrònic. Programes de ràdio, bars, restaurnts, empreses ben diverses, partits polítics, grups socials, … fan servir aquest mitjà per difondre la seva oferta lúdica-festiva, professional, convocar i confirmar l’assistència a esdeveniments, …
Empressarialment és molt interessant aprofitar aquest “moviment”. Crear un grup amb el major nombre d’amics possible permet fer publicitat a cost 0 i arribar a persones ben diverses de manera senzilla i fàcil.
D’altra banda els crítics de Facebook adeverteixen que totes aquestes ventatges poden amagar un aspecte menys favorable: l’accés a la informació que hem publicat, juntament amb la visulatizació de la nostra llista d’amics permet controlar l’activitat d’una persona o fer-se una idea del nostre perfil. Això pot influenciar per exemple en una entrevista de feina o en la firma d’un contracte amb un nou client o distribuidor.
Així doncs podem aprofitar les ventatges que ofereix el Facebook sobretot la publicitat gratuïta si controlem i valorem allò que nosaltres publiquem.
La idea original centrada en el món universitari va anar obirnt-se a qualsevol persona amb un mínim coneixement informàtic i un compte de correu web.
Els serveis de Facebook permeten, entre d’altres, buscar i contactar amb persones amb qui haviem perdut el contacte, i intercanviar missatges i fotos. També permet suggerir “amics” als nostres contactes o crear grups per reunir a persones amb interesos comuns.
Aquest sistema de missatges i grups s’ha convertit en una de les eines de major difusió d’informació. Així doncs qualsevol notícia que hi publiquem arribarà al moment a tots els nostres contactes i aquests la poden transmetre a els seus.
A més a més, els grups permeten sondejar tot tipus d’idees o interesos en temes concrets com la necessitat d’un supermercat al poble o l’horari d’emissió d’un programa concret de TV. A més a més el Facebook permet valorar el perfil dels usuaris que s’afegeixen als grups ja que aquest és públic.
Actualment el programa permet obtenir comptes d’usuaris a noms d’empreses amb l’únic requisit de tenir un correu electrònic. Programes de ràdio, bars, restaurnts, empreses ben diverses, partits polítics, grups socials, … fan servir aquest mitjà per difondre la seva oferta lúdica-festiva, professional, convocar i confirmar l’assistència a esdeveniments, …
Empressarialment és molt interessant aprofitar aquest “moviment”. Crear un grup amb el major nombre d’amics possible permet fer publicitat a cost 0 i arribar a persones ben diverses de manera senzilla i fàcil.
D’altra banda els crítics de Facebook adeverteixen que totes aquestes ventatges poden amagar un aspecte menys favorable: l’accés a la informació que hem publicat, juntament amb la visulatizació de la nostra llista d’amics permet controlar l’activitat d’una persona o fer-se una idea del nostre perfil. Això pot influenciar per exemple en una entrevista de feina o en la firma d’un contracte amb un nou client o distribuidor.
Així doncs podem aprofitar les ventatges que ofereix el Facebook sobretot la publicitat gratuïta si controlem i valorem allò que nosaltres publiquem.
2 comentarios:
El que cal fer és controlar molt bé el que poses a la xarxa. Això és com tot, no pengis a la xarxa el que no explicaries obertament pel carrer.
Fa temps vaig fer un post explicant per què no m'agradava facebook.
reconec que des de llavors l'he fet servir més i li he trobat moltes més utilitats. realment es actualment una eina integradora d'altres serveis i aplicacions i l'alt nombre d'usuaris la va convertint en casi indispensable.
Ara, el Raül té raó. Cal controlar qui tens afegit i sinó que hi poses. Si ho penges a la web ho fas public. I ho fas public per totes les conseqüències. Com en tot, cal fer un us responsable...
Publicar un comentario