domingo, 31 de mayo de 2009

FACEBOOK


El Facebook va néixer l’any 2004 a Harvard com una xarxa social entre els seus estudiants que els permetia contactar i conéixer’s entre ells. De mica en mica la xarxa es va anar ampliant a d’altres Universitats i actualment gràcies a les versions en diferents idiomes abasta tot el món.
La idea original centrada en el món universitari va anar obirnt-se a qualsevol persona amb un mínim coneixement informàtic i un compte de correu web.
Els serveis de Facebook permeten, entre d’altres, buscar i contactar amb persones amb qui haviem perdut el contacte, i intercanviar missatges i fotos. També permet suggerir “amics” als nostres contactes o crear grups per reunir a persones amb interesos comuns.
Aquest sistema de missatges i grups s’ha convertit en una de les eines de major difusió d’informació. Així doncs qualsevol notícia que hi publiquem arribarà al moment a tots els nostres contactes i aquests la poden transmetre a els seus.
A més a més, els grups permeten sondejar tot tipus d’idees o interesos en temes concrets com la necessitat d’un supermercat al poble o l’horari d’emissió d’un programa concret de TV. A més a més el Facebook permet valorar el perfil dels usuaris que s’afegeixen als grups ja que aquest és públic.
Actualment el programa permet obtenir comptes d’usuaris a noms d’empreses amb l’únic requisit de tenir un correu electrònic. Programes de ràdio, bars, restaurnts, empreses ben diverses, partits polítics, grups socials, … fan servir aquest mitjà per difondre la seva oferta lúdica-festiva, professional, convocar i confirmar l’assistència a esdeveniments, …
Empressarialment és molt interessant aprofitar aquest “moviment”. Crear un grup amb el major nombre d’amics possible permet fer publicitat a cost 0 i arribar a persones ben diverses de manera senzilla i fàcil.
D’altra banda els crítics de Facebook adeverteixen que totes aquestes ventatges poden amagar un aspecte menys favorable: l’accés a la informació que hem publicat, juntament amb la visulatizació de la nostra llista d’amics permet controlar l’activitat d’una persona o fer-se una idea del nostre perfil. Això pot influenciar per exemple en una entrevista de feina o en la firma d’un contracte amb un nou client o distribuidor.
Així doncs podem aprofitar les ventatges que ofereix el Facebook sobretot la publicitat gratuïta si controlem i valorem allò que nosaltres publiquem.

2 comentarios:

Raül Buira dijo...

El que cal fer és controlar molt bé el que poses a la xarxa. Això és com tot, no pengis a la xarxa el que no explicaries obertament pel carrer.

Sylvie dijo...

Fa temps vaig fer un post explicant per què no m'agradava facebook.
reconec que des de llavors l'he fet servir més i li he trobat moltes més utilitats. realment es actualment una eina integradora d'altres serveis i aplicacions i l'alt nombre d'usuaris la va convertint en casi indispensable.
Ara, el Raül té raó. Cal controlar qui tens afegit i sinó que hi poses. Si ho penges a la web ho fas public. I ho fas public per totes les conseqüències. Com en tot, cal fer un us responsable...

 


EL BLOG D'EN JORDI SONET © 2008. Design by: Pocket